Gerák Andrea blogja, 2006. szeptember 23.

     A Brugges-i Világzenei Fesztivál (november 10-12) a minőségi világzene szerelmeseinek szól; ezt a megállapítást akár készpénznek is vehetjük. A belgiumi Brugges-ben a Stadsschouwburg és a Biekorf ad majd meleg otthont tíz nagyszerű fellépőnek. A fesztivál akusztikus előadásokra összpontosít, és olyan közönséget céloz meg, akik örömmel hallgatják és értékelik az élőzenét.

Tökéletes időzítés, gondosan kiválasztott helyszínek és kiváló hangzás biztosítja, hogy a Brugges-i Fesztivál nagyszerű élvezetet nyújt majd. Természetesen az étlap is remek: meglepetésekkel kecsegtető program. Tangó, flamenco, rembetika: finom zenei falatokat ízlelhetünk Európa és a világ több sarkából. Olyan „feltalálókkal”, mint a kreatív Troissoeur & Aranis, vagy Aurélia. Elsőrendű zenészekkel, mint June Tabor & Band, és a tangó mesterei: Cuarteto Cedron. Izgalmas meglepetésekkel Gerák Andreától a Barozdával, Myrddintől, vagy Rafael de Carmen flamenco táncostól. A Brugges-i Fesztivál hagyományai szerint zárókoncert görögökkel: Babis Tsertos & Kompania.

     Gerák Andrea kísérőzenekara erre az alkalomra a Barozda együttes: három erdélyi zenész (Simó Csongor – hegedű, Toró Lajos – brácsa, furulyák, Simó József – bőgő, koboz, tekerő; a zenekar alapító tagja), akik magyarországi és erdélyi hagyományos zenét játszanak. A zenekar éppen ezekben a hónapokban ünnepli fennállásának 30. évfordulóját! A Brugges-i Fesztivál kiváló alkalom lesz erre. Számtalan fesztiválon játszottak már, és rendszeresen szerepelnek rádióban, tévében. Külön értékelendő és tiszteletre méltó, hogy bár hosszú évek óta külföldön élnek, a mai napig aktívan ápolják a magyar kultúrának ezt a részét, a lehető legtisztább formában. Az énekesnő számos hazai néptáncegyüttesben énekelt és táncolt: tagja volt a Borsodnak, Avasnak, Csepelnek és Bartóknak. Szólókarrierje elkezdése után egy ideig az élet gyakran nehéz vizein hajózott, és nemrég Svédországban kötött ki. Sokoldalú tehetségét több szakmai újságíró és a közönség is felfedezte, második Sebestyén Mártaként is említve. Andrea többféle zenei stílusban járatos, és egyre több zenész kopogtat nála a világ minden tájáról, hogy hangját különböző projektekhez kölcsönözze. Első belgiumi fellépésére azonban hagyományos magyar népzenét visz magával.